بورس موبایل

بهترین مرکز عرضه مستقیم تلفن همراه در وب

تلفن های تماس:

66172062 - 021

66171203 - 021

مسیر شما: صفحه اصلی»اخبار»اپل چگونه قادر است آیفون را با قیمتی بالا به فروش برساند؟

اپل چگونه قادر است آیفون را با قیمتی بالا به فروش برساند؟

دلایلی  که اپل می تواند موبایل هایش را گران تر از سایرین به فروش برساند،  جالب تر اینجاست که پس از پرداخت مبلغ یک آیفون، خریدار آن احساس نمی کند که می توانست خرید بهتری داشته باشد و برای محصول اپل، مبلغی بیشتر از قیمت واقعی اش پرداخت کرده است. این افراد احساس می کنند که سرویس های دریافتی، خود محصول و بار فرهنگی که دریافت می کنند، می تواند توجیه گر قیمت بالا باشد.



1___«به راحتی کار می کند»

این جمله ایست که طرفداران اپل زیاد به آن اشاره می کنند. اندروید به شما قابلیت های فراوانی می دهد؛ می توانید لانچرهای دیگری را بر رویش اجرا کنید و یا از اپ های روت شده بهره گیرید یا به طور کلی ROM دیگری را در موبایل خود نصب کنید. اندروید به خوبی این ویژگی ها را در اختیار گیک ها قرار می دهد در صورتی که سیستم عامل iOS برای افرادی است که به طور کلی علاقه ای به فکر کردن در مورد چنین مسائلی ندارند و صرفا به دنبال راحتی و پایداری سیستم عامل هستند.
در این بین ولی مزیت پلتفرم اپل، این است که بروز رسانی ها را به سرعت دریافت می کند در حالی که موبایل های اندرویدی باید یک فرایند طولانی را برای دریافت آپدیت خود طی کنند. با این همه، آیا گفتن عبارت «به راحتی کار می کند»، دلیل مناسبی برای پرداخت پول بیشتر است؟

2__شکی وجود ندارد که استیو جابز، به خوبی معنای لغت «جذابیت» را درک کرده بود. آیفون از همان ابتدا فروش مناسب و بالایی داشت چرا که به عنوان موبایلی جذاب به جهان شناسانده شد. به لطف هزینه های بالای تبلیغات، پس از مدتی،‌ آیفون تبدیل به موبایلی شد که کاربران علاقه داشتند با آن در جمع ها دیده شوند. شاید بتوان گفت هر نسل از آیفون، شناخته شده ترین گجت در جهان بوده است. حتی افرادی که اهل دنیای تکنولوژی نبوده و هنوز موبایلی ساده دارند، آیفون را می شناسند. این محصول یک موبایل نیست، تبدیل به نوعی فرهنگ و شیوه زندگی شده است.

بدل گشتن به یک مد، بهره گیری از روان شناسی آرمان گرایانه و البته بازاریابی موفق، موجب شده تا آیفون همچنان در مقام والای خود باقی بماند، حتی در زمانه ای که اپل محکوم می شود به عدم وجود خلاقیت و نوآوری. قیمت بالای آیفون خبر از آن می دهد که شخص خریدار، «موفق» به خریدش شده است. این موبایل البته گران ترین تلفن هوشمند نیست؛ اکنون اسمارت فون های لوکسی وجود دارند که به راحتی قیمت شان به ۵ الی ۱۰ هزار دلار می رسد ولی آیفون، گران ترین پرچمدار در بین موبایل های عامه پسند است.

3___قیمت ثابت   بخش دیگری از معادله، مربوط به قیمت ثابت محصولات اپل و در اینجا، آیفون هایش است. اپل خودش قیمت را تعیین می کند و کنترل بالایی بر آن دارد. در طول عمر یک ساله ی هر آیفون، این محصولات قیمتی ثابت دارند و بسیار به ندرت پیش آمده که مشمول تخفیف شوند. اگر هم این اتفاق رخ دهد، زمانی که می توانید در اپل دات کام یک آیفون را ارزان تر بخرید، این تخفیف مشمول تمام فروشگاه های فیزیکی برند مورد بحث هم شده است.

اما چرا این موضوع را مطرح کردیم؟ وسایل با ارزش، کاهش قیمت ندارند. اپل نیز چنین سیاستی را در پیش گرفته و تنها زمانی قیمت آیفون را کاهش می دهد که نسل جدیدتری از آن را معرفی کرده باشد. همین مسئله، موجب می شود که گجت مورد اشاره در نگاه کاربران ارزشی والاتر از آن چیزی که هست، داشته باشد.

اپل محصولاتش را بدون تخفیف عرضه کرده و در این بین، اگر اپراتورهای مخابراتی بخواهند این موبایل را با قیمتی کمتر بفروشند، باید از سهم خود کاهش داده و تغییراتی در قرارداد دوساله شان با کاربران بدهند. گفته می شود که حتی اپل فروشگاه های آنلاین دیگر را نیز تشویق می کند که محصول مورد نظر را با قیمتی کمتر از استانداردهای اپل به فروش نرسانند.اپل از سوی دیگری نیازی ندارد تا با خرده فروشان بجنگد و محصولش را با قیمتی کمتر ارائه دهد. این شرکت به جای این کار، خودش با پرداخت سوبسید به آنها، از پایین آمدن قیمت آیفون جلوگیری به عمل می آورد.
4___اعتقاد

اپل قیمت بالاتری برای محصولات خود انتخاب می کند چرا که قادر به انجام چنین کاری است. اگر سایر سازندگان اطمینان داشته باشند که می توانند قیمت محصولات خود را هم اندازه با آیفون تعیین کرده و آنها را به فروش برسانند، شک نداشته باشید که چنین کاری انجام می دهند. ولی تقریبا تنها اپل است که می تواند محصولی گران را به این شکل بفروشد.

 اپل به هیچ عنوان تمایل ندارد تا کیفیت را فدای قیمت کند. این شرکت در گذشته بارها اشاره کرده است که گاهی پیش می آید که محصولات و نوآوری ها، دیر تر از طریق این سازنده در اختیار کاربران قرار می گیرند اما زمانی که اپل آنها را عرضه کند، تکامل خود را به خوبی نشان می دهند و کاربری «جادویی» دارند. نوعی جادو که البته کاربر برای داشتن آن باید هزینه ای بالاتر پرداخت کند.
اپل خود را به عنوان یک سازنده موبایل قابل معرفی کرده و تا کنون تاثیر بسیار زیادی بر این صنعت، و نحوه بازاریابی در آن داشته است. نوعی فرهنگ پیرامون محصولات خود ساخته و کاربرانش را متقاعد نموده که این ابزارها، چیزی بیشتر از چند گجت هستند. با ایجاد چنین حسی و در کنار ثابت نگه داشتن قیمت ها، کاربران دستگاه هایی را خریداری می کنند که منتقل کننده احساس ویژه بودن هستند.

این اعتقاد که قیمت بالاتر محصولات اپل گرانفروشی نیست، حتی در کاربرانی که از این ابزارها استفاده می کنند و طرفدار ویژه ی این برند نیستند هم دیده می شود. برای مثال، می توانید افرادی را بیابید که عاشق مک بوک پروی گران قیمت خود هستند اما تا کنون آیفون یا آیپد نداشته اند.

همچنین آمارها حکایت از آن دارند که افراد با درآمد بالاتر، بیشتر به سوی آیفون سوق پیدا می کنند و به همین دلیل است که توسعه دهندگان اپلیکیشن ها، از نسخه iOS اپ خود درآمد بیشتری دارند. اپل به سادگی می تواند از کاربرانش هزینه بیشتری دریافت کند و این کار را هم می کند. این شرکت به شدت فروش محصولات خود از سوی سایر فروشگاه ها را زیر نظر دارد. مردم هم از خرید محصولاتش لذت می برند چرا که کیفیت و تجربه جالبی به آنها می دهد. این شرکت مشهور است به جذاب و نوآور بودنش، حتی اگر هیچ یک از این عناوین، در دوره و زمانه ی کنونی، در مورد برند مورد بحث حقیقت نداشته باشد.

شاید جادوی اپل باشد که موجب فروش بالای موبایل ها و محصولاتش می شود؛ موبایل هایی که اکنون در برابر نمونه های اندرویدی، ضعف های کمی ندارند.

تصویر عضویت در کانال تلگرام بورس موبایل
آخرین ویرایش در یکشنبه, 26 ارديبهشت 1395 ساعت 08:19 چاپ

نظر شما

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اطلاعات سریع

آدرس: تهران - خیابان جمهوری

تلفن‌:  021 - 66171203

فکس: 021 - 66172062

ایمیل: info@bursemobile.com

رفتن به بالا